Hoppspecial på Kanel

Igår red ju jag då Kanel / Cinnamon och det gick både bra och dåligt.
Vi började med att flytta för skänkeln på en volt och lite så, innan vi började hoppa. Han lyssnade inte ett skit på mig där och det kaosade sig lite hehe. Sen fick jag väl till det liite på slutet där men ja, inte mkt.
När vi började hoppa iaf så flöt han ut lite i "svängarna" och så, han lyssnade inte alls på mina hjälper.
Jag tog till med spöet ibland innan ett hinder där han flöt ut massor för att typ rätta till det och så . Haha då blir han skitsur och sparkar bakut lite men jaa, jag är ju fortfarande tvungen & det gick ju då även fast hoppet blev lite konstigt då efter.
Men där gick det iaf helt okej på slutet.
(det är svårt för er att fatta när ni inte vet hur hindrena var uppställda javet)
Vi tränade på att ha rätt antal galoppsprång i kombinationer och så och sentränade vi  hoppa  bana på lite högre höjd och så. Runt 80 iaf :)
På en kombination va 2a/sista hindret en oxer som va 90 cm på slutet. Det första hindret var ett räcke som var något lägre tror jag, 
Ett hinder på 90 cm, oxer, kändes endå som en lagom höjd om man ska hoppa lite högre på ponny på min nivå. Ja är ju ingen toppryttare! ;)
 
 
Men bara kombinationen gick väl ganska bra, även när vi hoppa hel bana då men sen efter det failade det lite för jag skulle komma på hindret i den där svängen där han flöt ut hela tiden. Då så blev vägen helt sär så jag gjorde om den och då var vi lite oflyt och så. Sen sprang han bara på det sista, hoppa gjorde han, det han skulle till och med. Men jag tror IIIINTEE att det var den snyggaste rundan direkt.  Sen fel antal galoppsprång och sånt.
Den delen gjorde jag om helt och då blev det väl ltie bättre iaf.
 
Men i kombinationen kändes det faktsikt väldigt bra, jag brukr dessutom ha svårt att hänga med i hans språng. Men även det gick bra igår! :)
 
Så det gick väl iaf inte bara dåligt , och det är ju bra. Skitkul var det iaf igår!
 
 
jag suger på att skriva om ridpassen, haha så sämst på att förklara o grejer. men hoppas det inte gör nåt. ;)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0