Västerkumla cupen, del-tävling 1

Romeo, 70cm
 
Banan idag var egentligen ganska lätt. Enkla svängar osv. Men det var en sväng som var lite sådär klurig, iaf var det så för mig. Ganska tvär, men det måste man också öva på ;)
 
Julia och jag bestämde att vi skulle körde en lätt uppvärming. Lång framskrittning, lite arbete i skritt. Sen trav, galopp och sen några språng. Han kändes helt ok, ganska pigg i galoppen men i övrigt lite halv slö.
 
På själva banan hade vi i helhet lite lågt grundtempo, men kände att jag hade kontroll, ibland kanske att jag håller honom för mycket, men är inte heller 100säker på mig själv heller. Men kände att jag red(eller förskte iaf) rida mellan hindren och ta det lungt. Vilket är viktigast för mig just nu, att jag tänker och tar det lungt. Så att jag inte hetsar och bara styr mot nästa hinder, utan rider imellan. Hade ganska bra och genomtänkta vägar genom hela banan. Dock i den lite tvära svängen(in på 5:an) så tröck han emot min innerskänkel, så det resluterade i att vi kom i dåligt tempo+dålig väg in på 5:an. Men duktiga Romeo redde ut det.
+
Jag försökte rida och tänka emellan hinderna
På det stora hela bra vägar
En ganska bra sits
 
-
För lågt grundtempo
Dålig väg o dåligt tempo in på 5:an
Att jag redan på uppvärmingen hade lite segt tempo
Linnea och Romeo, foto/redigering: Carro
 
Så jag är hyfsat nöjd med min och Romeos runda :D Vi slutade ju också på delad 4:e plats :)
 
                                                                     
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Theresia - häst & foto

Sv: haha jag vet faktiskt inte själv heller, men jag är ganska kort osså. Så mitt skelett är egentligen 14år fast jag är 16 :) Fattar inte heller hur de kan vara möjlgit haha! :)

2013-02-02 @ 10:43:18
URL: http://theresiasandahl.blogg.se
Postat av: JennyM

Tack, kul att du gillade det :)

2013-02-02 @ 12:57:55
URL: http://jmdressyr.blogg.se
Postat av: Daniella

Hej! Nu har jag en tävling på min blogg där du kan vinna en valfri produkt från alottalove, reglerna är superenkla. Förlåt om du inte gillar sånna här kommentarer, det var inte meningen att störa. Ha en fortsatt fin dag!

http://daniellaevelina.blogg.se/2013/february/tavling-vinn-valfri-produkt-fran-all.html#comment

2013-02-02 @ 15:11:25
URL: http://daniellaevelina.blogg.se
Postat av: Greta Nyström

SV: Tack! Tycker du att jag ska göra fler sånna?

2013-02-02 @ 22:45:59
URL: http://www.gretanystrom.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0