Twister

Detta är en ponny som alltid varit min favorit. Han som det kanske inte går bäst på men som jag alltid älskar. Jag kom ihåg första gången jag skulle rida honom, det var även första gången jag såg honom. Jag var en nybörjare som inte hade nån aning om att det fanns en alldeles underbar liten ponny som hette Twister. Mamma gick in i hans box och gjorde iordning honom medan jag vänta utanför. Och när hon kom ut med honom så nästan sprang han ut & jag tyckte han var såå fin! Vi red ut och jag tyckte han var hur mysig som helst! Red honom ofta på mina lördagslektioner för jag älskade honom verkligen! Sedan fick jag flytta till torsdagar och även där red jag honom hela tiden, bokstavligen. Alla i min ridgrupp var lite rädda för honom eftersom han är envis osv. Så jag fick alltid byta med den som hade Twister, gissa om jag var lycklig!
Då blev jag även 2a skötare på pojken och det lärde jag mig mycket av. Ibörjan kunde jag inte så mycket men delade sköthäst med Carro(Jennys syrra & hon som har fixat våran design) så det gick  ganska bra endå.
Fast sen på nån teori lektion fick jag lära mig mer ordentligt. Men jag var iaf världens lyckligaste!
 Varit med på massa härliga uteritter på loven oxå , ist för kurser! Det finns ju nackdelar med det med.. jag lärde mig ju inte jättemycket men då ville jag mest bara njuta av tiden med min underbara ponny! På en av uteritterna ramlade jag av på honom oxå, vi hoppade över ett dike och han typ drog ner huvet i luften för det var en klöveräng på andra sidan, hihi.
Men att jag ramla av, var jag jätteglad över! Min första avramling ever! Nu har jag ramlat av honom 3 gånger; på uteritten, på en hopplektion och när jag hoppade terräng barbacka i skogen. 
Sen har jag delat sköthäst med fler oxå, Nora G ; som inte var i stallet så ofta & som jag inte kände/känner. Jenny ; nu var det systerns tur. Det funka bra med oss två oxå! Men under den tiden var han ganska dampig och det var lite jobbigt för han hade typ blivit rädd för nåt så man kunde inte binda upp honom vid stocken längre..
 
Men wow! Nu har jag alldeles glömt bort mina två ridläger med honom, 2010. mitt allra första ridläger! På världens bästa Twister, det var jättekul & så & ett minne för livet - Helt klart!
Från mitt första ridläger♥
 
Mitt andra ridläger var 2011 på honom, jag var på två läger det året; ett på Twister & ett på Citrina.
Det på Twister var oxå skitkul! Och fick i honom i vattnet när vi badade den här gången, så nöjd! Sen kunde jag skratta länge oxå eftersom han försökte lägga sig ner i vattnet med mig på ryggen! Haaha, det glömmer jag ALDRIG!
2012 åkte jag bara på Grällsta, inget läger på ridskolan det året.
Men efter 2011 sommaren så började hösten . Första lektionen skulle vi rida ut, jag valde först & tog ofc Twister! Men tyvärr mådde han inte så bra.. Jag skulle sadla men han andades väldigt tungt och blödde näsblod, han var sjuk och jag kunde inte rida honom.. Blev jätteledsen men fick iaf Tösen och hon var jättebra.
Men jag vet inte, kändes som det va mitt fel att han hade blivit sjuk, det var det inte. Men ändå.
Han fick vila väldigt länge den terminen, stod på betet med islänningarna och så. Gick upp och hälsa på & kolla om dem stod i närheten av grinden & när de gjorde det, blev jag överlycklig. Verkligen överlycklig.
Anledningen att han var sjuk tror jag var för att han har en tumör på mulen(tror det var därför, m jag minns rätt). Det är som en liten buckla över ena näsborren.
 
Jag var fortfarande skötare på honom, utan att ha nåt att göra.  Var på en skötarkurs och hade chansen att bli 1a skötare på Conce, men ville inte då. Ville inte svika Twister.
Samma år, 2011, i november avlivades två helt underbara ponnyer på ridskolan , Sokki & Pripps. Wilma var fodervärd på Pripps. (De var väldigt gamla och hade ont. På slutet var de inte ridskolehästar) Jag motionerade Sokki då. Han hade astma och var 28 år, men han behövde röra, på sig & hålla igång hjärtat. Så jag skrittade honom i skogen.
 
Men iaf, Wilma var som vi andra jätteledsna. Men hon fick Twister nu, han hade blivit bättre men inte fortsatt som ridskolehäst.
På horseshowen hade jag honom, alltså när hon var där. Det var kul :)
Hon hade honom några månader & sen tog Bullen(Julia) över. Jag fick inte hur mycket jag än tjatade på mamma & pappa. Men jag blev iaf 2a skötare på Conce då, vid det laget hade han fått en 1a skötare.
Bullen hade honom tills sommarens slut 2012 & sen började Twister som ridskolehäst igen. Hon blev första skötare på honom & jag på Conce. Kan bli andraskötare på honom men då sviker jag ju Conce istället. Honom älskar jag ju oxå . <3
Twister finns alltid i mitt hjärta. Jag behöver inte vara skötare på honom nu för att veta det. <3
Han finns där, jag kan borsta, rida & krama honom när jag vill. Han finns där.<3
 
Jag älskar dig verkligen Twister, har jag alltid gjort. Även om jag inte kan rida dig så himla bra, så älskar jag dig massor.
 
 
 
 
 
  
 

Kommentarer
Postat av: Siri

svar: yes de ska jag fixa!! xx

2013-01-20 @ 16:18:16
URL: http://www.elizabethh.blogg.se
Postat av: Sanna

Sv: Tack så jättemycket! :D Kram!

2013-01-20 @ 17:13:03
URL: http://sanniieee.blogg.se
Postat av: Johanna

vilken sötnos!!

2013-01-20 @ 18:01:04
URL: http://annajohannas.blogg.se
Postat av: My

Nu är Helgens blogg avslutad! Kolla in om det var du som vann! :)
http://myheltenkelt.blogg.se/2013/january/helgens-blogg-2-3-4-5.html#comment

2013-01-20 @ 18:19:30
URL: http://myheltenkelt.blogg.se
Postat av: Emelie

jag har precis skrivit ett inlägg om vad jag irriterar mig på :) håller du med?!

2013-01-20 @ 18:50:11
URL: http://lindblad.blogg.se
Postat av: Lisa

svar: tack så mkt! Han är min medryttarhäst och är en islandshäst! :)

2013-01-20 @ 19:45:41
URL: http://aaasil.blogg.se
Postat av: Hannah ♡

Hej, jätte fin blogg! kolla gärna in vår nystartade blogg! :D http://greatponnys.blogg.se/

kram ♥

2013-01-20 @ 21:25:06
URL: http://greatponnysblogg.se/
Postat av: Kajsa

Nu är DAGENS BLOGG avgjord, gå in och kolla om du vann och glöm inte att anmäla dig igen!

Kram!

2013-01-20 @ 21:53:08
URL: http://kajsaochtuvas.blogg.se/
Postat av: julia

Fin blogg

2013-01-20 @ 22:13:38
URL: http://photoojuliaa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0