Vila i frid, världens bästa Pelle

Anledningen till att jag mått sjukt dåligt sen i helgen är för att i lördags så lämnade min kanin Pelle världen.
Världens bästa kanin. Han som betydde mest för mig hela tiden, han som alltid älskade mig & blev alltid lika glad över att få se mig.
Märkte precis innan jag åkte till stallet när jag skulle mata honom att han bara låg där,, antog det värsta & det var sanningen.
Blev så sjukt ledsen och kunde inte fatta det. Messa världens bästa Frida & Emma & de kom med en gång. Vi grät massa & hade en tyst minut för Pelle.
Gjorde uppehåll från allt gråt & grät igen.
Även dem var väldigt fästa vid Pelle, precis som jag är med deras kaniner Mio & Bullen <3
Anledningen är vi osäkra på, han kanske frös ihjäl(fast det var typ -15 & han har klarat -27 grader LÄTT förut), hans hjärta kanske stanna, ja , det spelar ingen roll vad anledningen var. Tror dock absolut inte att det var av svält eller så, han hade massa mat. Men kommer alltid att känna att jag svikit Pelle.
Den lilla busiga och livsglada kaninen, som alltid kämpade. Den som passa mig BÄST. Som jag kunde vara hur hyper som helst med och han var minst lika hyper själv!
 
Kommer alltid känna att det finns en skuld i mitt hjärta oavsett.
 
Sen har jag inte tänkt på det så mycket nu i veckan, och vill inte tänka på det. Vill bara glömma.
Och det funkar, vill jag inte tänka på det slår jag bort tankarna , vill inte gråta mer.
Grät mycket oregelbundet under hela helgen. Ibland kom det bara några få tårar & ibland forsade det ner.
Som tur hade jag fina vänner som stöttade, och var med Frida & Emma, sov över hos Frida och gjorde massa kul .
"Bakade" panacottor , köpte mängder av godis, nördade temple run 2, såg film & bara myste.
Sen när helgen tog slut var de skola o tänkte inte så mycket på det hela, inte gråtit sen helgen; försen nu.
Aldrig sovit ensam sen de hände heller, inte vågat.
Sen tror jag fortfarande att han lever, eller min hjärna gör det. Vill inte tro att det är sant,
I söndags kväll kom pappa hem efter sin innebandy och han plingade på för det va låst - min första tanke var att det var våra grannar som hade hittat han hoppa ute i snön.. vilket jag hoppades på.. så gissa om jag blev besviken - hur sant det än är, att han inte finns längre.
 
Hur som helst var han de bästa som hänt mig och betyder mer än nån annan, förutom min familj. Trodde aldrig att nåt sånt här skulle hända.. det fanns bara inte i mig att det ens var möjligt.
 
Har inte velat berätta för alla, inte känt mig redo. Men tycker endå inte att det är värt att hålla det hemligt eller nåt - vad vinner jag på det?
 
Önskar bara att han blivit äldre, han skulle fylla år om bara några veckor, 3 år. & jag hade börjat köpa massa födelsedagspresenter och planerat lite inför den dagen.. men nu spelar det inte ens nån roll!
 
Jag saknar dig som f*n Pelle, jag behöver dig verkligen här & nu.
 
31/1 2010 - 19/1 2013
Ryssjöns lilla Sheik <3
 
Min älskade pojke ..
 
 
 

Kommentarer
Postat av: J o j z y ♛

SV: Nice !

2013-01-23 @ 19:18:34
URL: http://jojz.blogg.se/
Postat av: Vera

Fin blogg, söta hästar i headern!

2013-01-23 @ 20:56:21
URL: http://jagponny.blogg.se
Postat av: Vera

Fin blogg, söta hästar i headern!

2013-01-23 @ 20:56:22
URL: http://jagponny.blogg.se
Postat av: Emma

<3 <3 <3 Du vet vad jag skrev <3 <3 <3

2013-01-23 @ 20:57:35
URL: http://emmascrazylife.blogg.se
Postat av: Ida Edström - Östersunds näst största blogg.♛

aw, r.i.p! <3

sv: naj, det är min kusin! :)

2013-01-23 @ 20:59:26
URL: http://tjejenida.blogg.se
Postat av: Linnéa

Tack så mycket <3

2013-01-23 @ 21:55:11
URL: http://linnealiebig.blogg.se
Postat av: Alicia

Åh, vad synd! Stackars dig, hoppas det känns bättre snart! Hade också en kanin en gång, han hette Jocke. Men han åt giftigt gräs och dog.

Ps. En sjukt fin blogg!:)

2013-01-24 @ 21:46:55
URL: http://azo.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0