Västerkumla cupen 5/3

Västerkumla cupen, deltävling 2
Glaznost(Pelle) 70cm
 
Har tagit ett par dagar att smälta tävlingen. Jag är inte nöjd, jag vet att jag kan bättre. Eller borde kunna bättre iaf.
 
Framridningen vart inte bra, kändes inte som jag fick gjort de jag ville göra. Ville egentligen rida igenom honom lite, så han var med mig ordentligt. Men så vart det inte, tror det kan vara en av anledningarna till att inte gick så bra. När vi väll började hoppa så gick det helt okej, inte super bra, inte super dåligt. Bara allmänt okej.
 
När jag skulle hoppa banan då.. Första hindret fick vi en dålig väg, heltochhållet mitt fel. Sedan rullade det på okej, men in på trippelbarran trycker han mot min innerskänkel, jag parerar inte och vägen blir katastrofal. Pelle räddar situation och hoppar. Sedan rullar restan av banan på helt okej.
 
Pelle räddade upp situationerna som jag var upphovet till. Men vill ska endå inte bara fokusera på det dåliga med ritten. Så lite posetivt då(fast det är svårt att komma på)
 
+Även fast jag styrde och red sopigt hängde jag med ganska bra i hans lite konstiga språng över tex trippelbarren(konstiga sprången vart ju pga dålig väg)
 
Men fick endå inte dåliga poäng, men känslan var inte bra och jag är inte nöjd med min insats. Men Pelle var super duktig iaf ;)
(bilder från förra året)
 
MEN NÄSTA TÄVLIG SÅ ÄR DET NYA TAG, DÅ GÖR JAG DET BÄTTRE! :D :D
                                                                             

Kommentarer
Postat av: Isabella

Hej! jättefin blogg! :D

jag har precis lagt upp en video på min blogg när jag ramlar av, haha! men jag skulle gärna vilja ha din åsikt om den filmen :D

tack på förhand :D

2013-03-10 @ 13:28:36
URL: http://lillasotabella.blogg.se
Postat av: Felicia

Jätte fina bilder & super fina hästar på headern! :)
Btw kolla gärna in hos oss på Team SJ - fyra ryttare som sattsar på hoppning.
Kramar :)

2013-03-10 @ 13:39:26
URL: http://teamshowjumper.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0