2mil långt inlägg om mina dagar

Ja? vad har hänt de senaste dagarna? Har inte hunnit uppdatera mer än med små, korta inlägg den här veckan. Men känner att det blir bättre nu ;)
 
Fyllde ju 14 i måndags. Hade en topp födelsedag. Haft en bra dag och fått bra saker osv. :D tack för alla som sagt grattis!<3 :) Hade Eponisen också! Hon var inte super mysig att borsta och sköta, hon har ju lite olika dagar.
 
Men ridpasset är jag nöjd med. Ridhuset var ledigt(!!) Underbart att kunna rida ett ordentligt pass. Jag värmde upp genom att rida mycket öppnor, slutor och skänkelvikningar för att känna att hon var med mig o lite så. En ordentlig uppvärming gör att hon blir mycket trevligare hela ridpasset. I galoppen försökte jag först och främst att få henne lugn, avslappnad och inte rusa iväg utan galoppera lungt på en volt. Vart ganska bra, hon tryckte lite mot inneskänkel men inte jätte mycket. Sen försökte jag mig på att rida lite förvänd galopp. Då hon hade lite svårt för det så tog jag hjälp av en "båge". Ibörjan gick det bra tills hon tog slut och började bli trött. Valde då att istället för att bråka varva ner henne och avsluta ridpasset. Red på serpentiner och hon vart imellanåt riktigt fin och jag var nöjd:D Avslutade med låång avskrittning både på och förhand.
dålig bild, men lite söt är den ju :3
 
Tisdag då. Var i skolan och såå ;) men iaf var i stallet och va med Eddisen<3 Då det var teori så fick x-tra mycket tid men honom. Passade också på att putsa träns+sadel. Så det är gjort den här veckan (y) Vi tömkörde på teorin. Första gången för mig och det var riktigt kul och lärorikt. Man såg verkligen när hästen jobbade och man fick ju motion själv också. Vi tömkörde Brenton och Medoc(en privathäst). Det var helt olika hästar men det var roligt att testa båda. Om jag hade egen häst skulle jag tömköra ofta, för kul är det och bra! ;)
 
idag har jag haft en lååååång skoldag. Ganska seg och så, precis som alltid på onsdagar. Men de rullar på ;) både jag och Frida har tränat innebandy. btw Frida ska ju börja spela :D :D :D super roligt! nästa innebandystjärna<3 Träningen gick ganska bra (y) efter tränade jag med p99, gick iaf inte katastrof dåligt, men det gick ju inte direkt bra, hehe. Ska typ även spela match med dem på fredag. Just nu känns det ganska galet, haha hur ska de se ut? kommer ju förstöra för de andra. Men de va Sebbe som fråga så de blir nog okej haha ;P, nu ska jag sluta tråka er med mitt innebandysnack, men nu vet ni! ;P ;)
 
DETTA INLÄGG VART NÄSTAN 2MIL LÅNGT och tråkigt men nu har ni läst så, hahah ;) ha det bra allihopa så hööörs vi :D
 
                                                                                
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0