CONCORDE

Jag har skrivit om Cyganek II & om Twister, men aldrig Concorde. Varför vet jag inte, han är ju den jag står ALLRA närmast. 
Nu ska jag göra det iallafall. 
 
Den första hästen jag red på , var han . <3
Han var ingen häst det klickade på en gång med, men den hästen har jag kommit väldigt nära nu. 
Vår historia började väl på riktigt hösten 2011. Den terminen red jag nästan bara Conce. 
Kommer inte ihåg så jättemånga olika ridpass från när jag red honom då, men att jag red han massa. Kommer iallafall ihåg när vi körde hästfotboll på avslutningen den terminen. Det var jag på Conce & Emma på Joje i vårat lag, i andra laget var det 3 andra. Vi var bästa laget & vann stort mot dem. 
Bästa hästarna att ha på hästfotboll enligt oss hade vi, Conce är liten & snabb medan Joje kan mer "preja" dem andra hästarna (Conce är lite feg;)) . 
Det var superkul & skulle jag köra hästfotboll igen skulle de lätt va Emma jag va i lag med, och på samma hästar. <3
Den hösten hoppade jag även min första tävling, en Pay'n'jump & den var på bästa Conce. 40 cm. Var jättenervös innan men blev faktiskt riktigt nöjd sen, proffsigt kanske det inte var. Men var endå nöjd!
Var även med på julpyntningen under vintern , med Bullen / Julia. Vart supermysigt inne i hans spilta. <3
 
Iallafall, våren 2012 blev jag andraskötare på Conce, jag hade ju ingen sköthäst eftersom Twister slutade som ridskolehäst då & jag var hur lat som helst utan en häst att sköta(kunde ju ha skött nån endå, men det blir inte samma sak). Så när jag blev skötare igen fick jag lite att göra. 
Tyvärr aldrig vart på ett ridläger på honom, och kommer inte vara på det i sommar heller. 
Men när hösten kom så blev Twister ridskolehäst igen. Bullen(Julia) var 1a skötare på Conce men bytte till Twister, hon hade ju honom på foder våren & sommaren 2012. Så då blev jag på Conce! 
Superkul! Skillnaden blev ju inte så stor kanske eftersom jag redan gjorde i princip det en 1a skötare gör. 
Men nu hade jag ju lärt känna honom ordentligt & verkligen älskade honom. <3 VK-cupen började jag även tävla i hösten 2012 & tävlade Concis 2 gånger! Helt ok nöjd båda gångerna, kasst gick det inte iallafall! 
Jag var även med i en rykttävling då & kom 2a! 
 
Den här hösten red jag honom dock inte lika mycket, när man lär sig mer så är Conce ibland inte bästa valet. Han är väldigt stel & så eftersom han är så gammal. men pigg för sin ålder är han! Aja, hoppade honom en lektion & sen red jag väl honom nåra lektioner till . Här är från en hopplektion;

Ni ser ju att när vi höjde lite (vilket JAG inte skulle ha gjort eftersom jag hade Conce) så vägrade han lite, kände  sin gräns, orkade inte riktigt. Så dum i huvet som jag var fattade jag inte det, men då lärde jag mig iallafall det! 
 
När vintern kom julpyntade jag & Emma w till honom & vi vart nöjda. Urmysigt såg det ut, enligt oss <3 
 
Men nu, våren 2013. Den har varit BÄST, lätt! Nu känner jag honom superbra & han känner mig. Jag kan inte leva utan ponnyn. Han är bästbästbäst!! <3 Så den här terminen har vi kommit närmare varann än nånsin, iallafall jag närmare han. & tror nog att han tycker om mig med, det hoppas jag iallafall. 
Den här terminen har jag bara ridit honom 1 gång, & det var på en tävling. VK-cupen igen. ;)
Gick ganska bra men tycker det gick bättre på tävlingarna i höstas. 
Lite bilder från tävlingen då:
 
 Den här terminen var jag även med på en till rykttävling & den här gången kom jag 1a. Vart nöjd såklart :)
Älskar rykttävlingar haha, det är superkul!
 
Jag älskar som sagt Conce & det är hästen jag står närmast just nu. 
Men nu har jag bara han & då blir det ibland jobbigt när alla vill vara med honom. Det är inte med flit, men ibland så vill jag bara ha Conce för mig själv.. men jag vet att det inte går eftersom han är ridskolehäst & det är egentligen inte mer min häst än nån annans även om jag är första skötare eller inte. 
Men ibland vill jag inte dela honom med nån, inte ens med mina kompisar som oxå älskar honom som jag. 
Det här låter säkert helt sär , men de är så det är. Jag vet dessutom att jag kan inte bara schasa bort alla och säga att han är min. För det är verkligen inte rätt, alla har rätt att älska honom precis som jag.. det är bara att han är den jag har o jag vill ibland vara med honom & tänka att det är han & ja. Inte han, jag & alla andra. 
Jag låter verkligen som en idiot, och det är jag nog då...
Men ingen får nånsin ta illa upp, skit bara i vad jag tycker . 
-lite onödiga feelings va tvungen att skriva de bara..
FAKTA OM CONCIS ♥
Concorde, 1987 , e. Komet 338 u. Juliana 2603
Smeknamn ; Conce ,i mitt fall oxå Concis ♥
Färg + tecken ; svettfux, vita hår i pannan.
Personlighet ; pigg liten barnponny som är jättegullig när han är sur. Mysig att borsta. 
Att rida är han hur snäll som helst så länge man inte kräver nåt av honom, då börjar han bocka och småstegra. 
Antal avramlingar på Conce ; 1, på en gymkhana haha. 
you´re my world 
 
(sno inte bilderna tack♥)
 
 

Kommentarer
Postat av: Rhoda Alemayehu W Michael

fiin!
allt bra me dig?

2013-05-27 @ 18:05:32
URL: http://rhodamichael.se/
Postat av: Julia - Nailart

Hej!
Nu har jag fixat en tutorial på ombre-naglarna som du bad om :)
Hoppas du vågar prova!
Lycka till! Kram

2013-05-27 @ 18:41:38
URL: http://juliaaberglunds.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0