Mina älskade ponnysar<3

Kör en copy-cat och gör ett likadant inlägg som Frida gjorde om "sina" hästar. Fast om mina dårå. Så får ni koll på dem med :D
 
Det är alltså fyra hästar som betyder extra mycket för mig. Jag nämner dem ofta i mina inlägg och lägger ofta upp bilder på dem. Så, först ut blir...
 
Donja
Min skötarhäst som jag sköter 3dagar i veckan. Såklart vill jag också alltid rida henne på lektionerna, men hon är ganska populär ;) Men Donja har jag inte känt så länge men det är otroligt hur nära man kan komma en häst, på ganska kort tid.
Hon är en New Forest född 1994. Hon är väldigt trevlig att rida och vill alltid göra sitt bästa. Hon älskar att hoppa också. Och såklart tycker jag att hon är bäst på allt; dressyr, hoppning osv. Kan vara lite småsur att borsta ibland, men ignorerar man bara så blir hon jätte mysig. Har skrivit ett eget inlägg om henne här. Så kika in där om ni vill veta mer om henne!
Foto; Nora
 
Concorde
..bästavän, barndomsvän, allt. Concorde var jag skötare på otroligt länge när jag var mindre. Jag tillbringade otroligt mycket tid med honom, nästan varje dag. Så han betyder otroligt mycket för mig. Nu sköter jag ju inte honom längre utan det gör Frida. Men det betyder inte att jag glömt bort honom. Just nu håller jag inte på så mycket med honom, men jag kramar honom varje gång jag är i stallet.
Conce är ett gammalt russ, hela 26år. En gammal, men riktigt pigg gubbe. Massa gulliga gråa hår i pannan :3
Foto; Nora
 
Rusalka
Som jag hade på ridläger sommaren 2012. Ska tillbaka i sommaren igen och måste ha henne igen. Rusalka är en sån ponny man känner sig trygg på. Men endå är det ingen maskin utan man måste rida. Svårt att förklara, men nåt ditåt ;) Perfekt att borsta och fixa med, mysig och genom snäll.
Den ridlägerveckan var perfekt, Rusalka lärde mig sjukt mycket och det finns inte ord för hur mycket jag saknar henne.
 
Twister
Måste va världens envisaste och sötaste ponny. Vill man gå till vänster, då vill han självfallet till höger. Han har jag varit 1:a skötare på, men det var när han var lite bråkig. Så det var ju inte alltid jätte kul. Men vi har haft en massa kul tillsammans. Hoppat, ridit dresyr, ridit i skogen och bara gosat. Och de passen som gått bra har varit underbara. Han är goast att sköta om. Så hans charm väger upp alla lite jobbiga stunder ;)
Tyvärr ska han flytta från ridskolan enda ner till skåne.. så vem vet om jag kommer träffa honom igen.

Alla de här fyra ponnysarna är bäst<3
 
 
 
 
 
 
 

 


Kommentarer
Postat av: Agnes

Sv: ja, det får du gärna göra! Tack! Maila dem eller lägg ut här ;) puss! :*

2013-04-04 @ 11:14:47
URL: http://ourlifeinfocus.blogg.se
Postat av: Emma

Sv: Sigge är en Japansk Spets :)
Btw, superfina hästar verkligen!

2013-04-04 @ 13:38:55
URL: http://emawalin.blogg.se
Postat av: Malin

Vilka söta!

2013-04-04 @ 13:51:53
URL: http://malinottenback.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0