Örebro 2013

Örebro 2013.<3
 
Vi har nog aldrig någonsin innan spelat så grymt, jävla, bra innebandy. I alla matcher. Vinst över ett av Sveriges bästa 00 lag bevisar att även vi är bland de bästa. Vi har visat att Nykvarn är grymmare än grymmast. Vi har inte en jävligt bra spelare utan alla är jävligt bra spelare. Jag är stolt över alla i laget. Allas insatser.
Vi vann gruppen och gick till A-slutspel. Sen vart det tuffare motstånd i kvartsfinalen och semifinalen. Men det är det som är roligaste, att behöva ta i lite. Det var tufft i kvarten, underläge med 2-0 men tog sedan hem det. Man ska aldrig ge upp, det visade vi.
 
Sen förutsättningarna i finalen var långt ifrån bra. Det är otroligt hur vissa vuxna kan bete sig :S Domarna sög. Och värst: motståndarlagets publik och tränare. skrika håll käften, "hoppa på" spelare i vårat lag osv. Skulle skämas om jag spelade i de laget. Tyvärr påverkades nog hela vårat lag av det, som resulterar i mindre bra spel. Jag själv kunde inte hålla skärpan, vart bara jävligt förbannad.
 
Men trots den mindre bra finalen så måste vi ju endå va nöjda med silvret. För det är vi värda, så bra som vi spelat. Men det är frustrerande när vi var bättre än dem. Men vadå silver är bra det me!
 
och utanför alla matcher har det ju varit grymt kul, alla kompisar osv. Det är nog bland det bästa jag gjort, att byta lag.
tack nykvarn, ni är bäst!<3
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0