Hoppspecial på Donja

I fredags red jag Jennys älskling Donja. Hon var superrolig och rida. Det var jättelängesen jag red henne senast, typ ett år. Och då så tror jag inte det gick så bra haha. xd
Men iaf, vi började värma & mjuka up hästarna lite och hon var såklart väldigt pigg! Men samtidigt mjuk & så.
Så hon gick faktiskt riktigt fint då. :)
Sen när vi började hoppa så gick det väl oxå bra, hon var som sagt pigg men ändå så att man kunde ta tillbaka henne.
Jag orkar inte förklara övningen haha. Men vi hann hoppa ganska mycket eftersom vi bara var 3!
Det gick kanske lite snabbt, men inte typ så vi skena runt lixom. Sen försökte hon skaka av mig lite när jag ttog tillbaka henne haha.
Men  vi tränade på lite vägar, byta galoppen över hindret osv. Och mer!
Det var iaf superkul att rida Donja igen så är taggad på att rida henne flera gånger!!
 
Jenny och Donja
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0